قبل از ارسال مقاله پژوهشی به ژورنال حقوق ISI به این 5 نکته توجه کنید
وقتی مقاله خود را به نگارش درمی آورید، وقت آن می رسد که آن را در یکی از ژورنال های معتبر داخلی یا خارجی منتشر کنید. برای ارسال مقاله نکته های زیر را در نظر داشته باشید. 11- از چه ایمیلی استفاده کنم؟ در ایجاد حساب کاربری برای خود در سایت ژورنال، حتما از ایمیلی استفاده کنید که همیشه در دسترس شماست و قابلیت اطمینان بالائی از نظر ظرفیت و امنیت داشته باشد چرا که تمامی مکاتبات شما از طریق ایمیلی که در حساب کاربری ایجاد میکنید، انجام میگیرد. به عبارت دیگر در صورتی که امکان این هست که ایمیل شما موقتی باشد (مانند ایمیلهای که در پایگاه دانشگاه برای دانشجویان ایجاد میشود) از آن برای ایجاد حساب کاربری استفاده نکنید. اساسا هر پژوهشگری بایستی دارای دو ایمیل General و Academic. ایمیل General در پایگاههائی مثل Google، Yahoo و… ایجاد میشود و ایمیل Academic از دانشگاه یا موسسه یکاربری ایجاد میکنید داشته باشید. همچنین در صورتیکه شما بعنوان داور در ژورنالی انتخاب شدید از طریق این ایمیل با شما مکاتبه خواهد شد. هر چند غالب ژورنالهای معتبر اطلاعات پستی نویسنده ی اصلی را نیز در متن مقاله ارائه میکنند که آنجا شما میتوانید ایمیل Generalخود را بنویسید. 2-فرایند داوری مقاله طولانی است، صبر داشته باشید! اگر مقاله ای به ژورنال معتبر ارسال میکنید باید بدانید که پروسه داوری و اعمال نظر طولانی است. معمولا فرآیند چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر طولانی و به صورت میانگین تقریبا یک سال است. تاریخهای دریافت، اصلاح و پذیرش مقاله در غالب ژورنالها برای هر مقاله قید میشود. پس با دقت در این تاریخها میتوان زمان تقریبی فرآیند داوری را دریافت. بنابراین باید صبور باشید و از ارسال ایمیلهای مختلف جهت اطلاع از وضعیت مقاله ی ارسالی به ادیتور جدا خودداری کنید. نکته ی مهم اینکه، ادیتورها معمولا مقالات بهتر را در اولویت قرار میدهند. یعنی شما شاید دو مقاله را هم زمان و با سطوح علمی متفاوت در یک ژورنال معتبر سابمیت کنید، ولی ادیتور مقاله بهتر را زودتر به داوران ارسال کند. نکته ی بعدی اینکه به هر حال اعتبار نویسنده نیز در تسریع فرآیند اعلام نظر ژورنال موثر است. قطعا افرادی که دارای اعتبار علمی بالاتراند، در آن ژورنال دارای مقاله اند و بویژه داوری مقالاتی را در ژورنال مذکور انجام داده اند، در اولویت قرار میگیرند. هرچند این اولویت قطعی و رسمی نیست اما به هر حال از نظر روانی موثر است. در مقاله خود، به ژورنال هدف تان ارجاع بدهید! در صورتی که نوشته خود را به یکی از انتشارات معتبر، بویژه الزویر، میفرستید، حتما سعی کنید به مقالات ژورنال مورد نظر خود ارجاع دهید. تجربه نشان داده که این ارجاعات می تواند در داوری مثبت و پذیرش مقاله شما موثر باشد. سعی کنید حداقل چهار مرجع از مراجع مقاله تان را مقالات ژورنال مورد نظرتان انتخاب کنید. ادامه مطلب در سایت تحقیق یار
پایان نامه ها دارای یک چارچوب و قالب نگارشی خاص هستند که تقریبا در همه دانشگاه ها و مراکز علمی رعایت می شود. البته باید توجه داشت که بنا به موضوع و رشته و زمینه علمی مورد بحث، ممکن است تفاوت هایی در ساختار پایان نامه ها وجود داشته باشد، اما به طور کلی، بخش هایی که در فهرست زیر آمده جزو اصلی ترین بخش های هر پایان نامه بهشمار می آیند. اگر تصمیم دارید مطالب و اطلاعاتی که در طول هفته ها و و ماه های اخیر جمع آوری کرده اید را در قالب مشخصی تنظیم کرده و به صورت یک فایل علمی منظم دربیاورید، حتما فهرست زیر را در نظر داشته باشید. بخش های اصلی یک پایان نامه عبارتند از: .... ادامه مطلب در سایت تحقیق یار
برای خیلی از دانشجوها این سوال مطرح است که چرا پروپوزال شان مورد تایید دانشگاه قرار نگرفته است؟ آنها همه سعی شان را می کنند تا طرحی را آماده کنند که همه موارد مورد نیاز یک پروپوزال را شامل شود، اما وقتی آن را به استاد راهنما یا گروه علمی دانشگاه ارائه می کنند، با پاسخ منفی یا با شمار زیادی اصلاحات مواجه می شوند و این موضوع ممکن است خیلی از این دوستان را ناامید کند. اما مشکل چیست؟ … مشکل چیست؟ به نظر می رسد خیلی از ما در حین نوشتن طرح اولیه تحقیق مان، به خوبی موفق نمی شویم از عهده بیان درست و دقیق و نظام مند یک موضوع و مسائل مرتبط با آن بربیاییم. به عبارت دیگر ظاهرا ما موفق نمی شویم که در طرح تحقیق مان به سوال هایی مثل «موضوع تحقیق چیست؟»، «پرسش محوری این موضوع چیست؟»، «چه فرضیه هایی را برای پاسخ به آن می توان مطرح کرد؟» «از چه روشی برای بررسی و آزمون و نتیجه گیری از پرسش باید استفاده کرد؟» و غیره درست پاسخ دهیم. اهمیت این پاسخ ها در این است که اساسا کار پروپوزال این است که یک طرح برای برآورده ساختن یک نیاز پیشنهاد کرده و برای دستیابی به پاسخ دقیق آن نیاز، مدل و روش و یافته های مشخصی را ارائه دهد. ادامه در سایت تحقیق یار
هنگام نوشتن یک پایان نامه، کار تحقیقی و یا یک مقاله به طور معمول، باید به کارهای منتشر شده دیگران ارجاع داد. یعنی از کار منتشر شده در مجالات یا مقالات گزارشهای دولتی، کتاب ها یا فصل های خاصی از کتاب، پایان نامه های که مرتبط با موضوع کار ما بوده استفاده کرده ایم باید آن منابع را معرفی نماییم استناد به کارهای انجام شده هم نشان دهنده مطالعه نویسنده کار در آن زمینه است و هم حمایتی برای نتایج به دست آمده محسوب میشود ادامه در
کتاب جامع آموزش تکنیک های طلایی پایان نامه نویسی
غالب حجم این کتاب به آموزش نحوه تالیف فصول پنجگانه متن اصلی پایاننامه اختصاص یافته که این موارد در فصل دوم کتاب گنجانده شده است. در فصل بعد، نحوه تدوین این فصول پنجگانه به همراه برخی بخشهای جانبی (چکیده، کلیدواژه، فهرست، اختصارات، پیوست، تشکر و قدردانی و واژهنامه) مورد بحث قرارگرفته است. در تدوین پایاننامه، چگونگی شمارهگذاری قابل توجه است که در ادامه همین فصل، نحوه ارائه این شمارهگذاری، آموزش داده شده است. موضوع آخرین فصل کتاب نیز روش تکمیل و ثبت نمره پایاننامه است. فرمهای آمادگی برای دفاع، فایلهای مورد نیاز، ثبت نمره پژوهش، چگونگی ارزشیابی پایاننامه و در نهایت ثبت نمره ازجمله مواردی است که هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی باید به آن تسلط داشته باشد. نمونهای از 15 فرم مورد نیاز در فرآیند نگارش و تکمیل پایاننامه نیز در پیوست الف این کتاب قابل مشاهده است. ادامه درسایت تحقیق یار