سایت تحقیق یار

آموزش روش تحقیق

سایت تحقیق یار

آموزش روش تحقیق

ادبیات و پیشینه تحقیق

بهترین تکنیک های آماده سازی «ادبیات و پیشینه تحقیق»

گردآوری اطلاعات و مرور ادبیات پژوهش، معمولا به عنوان دومین مرحله در فرآیند پژوهش شناخته می شود. در این مرحله، محقق باید همه منابع و اطلاعاتی که به نحوی با موضوع تحقیقش ارتباط دارند گردآوری کرده و آنها را مطالعه و فیش برداری و دسته بندی کند. در عین حال جمع آوری پیشینه پژوهش، بخش دیگری از ادبیات هر مقاله است.


گردآوری اطلاعات و مرور ادبیات پژوهش، معمولا به عنوان دومین مرحله در فرآیند پژوهش شناخته می شود. در این مرحله، محقق باید همه منابع و اطلاعاتی که به نحوی باا موضوع تحقیق ارتباط دارند گردآوری کرده و آنها را مطالعه و فیش برداری و دسته بندیی کند. در عین حال جمع آوری پیشینه پژوهش، بخش دیگری از ادبیات هر مقاله است.
اما چطور باید منابع مورد نیازمان را شناسایی و گردآوری کنیم؟ چطور باید این منابع راا دسته بندی و مطالعه کنیم؟ نحوه سازمان دهی مطالب و جمع آوری پیشینه پژوهش چگونه است؟ ما برای انجام این بخش، نیازمند چه مهارت ها و تکنیک هایی هستیم؟
در این فایل صوتی آموزشی، بعد از معرفی بخش های مختلف ادبیات تحقیق، مهارت ها وو تکنیک‌های مختلفی که برای یافتن منابع مرتبط، نحوه مطالعه، تحلیل و نحوه نگارش مرور و پیشینه ادبیات لازم است، معرفی می‌گردد.
در این فایل صوتی آموزشی، شما می آموزید:
در گردآوری منابع و پیشینه پژوهش باید به چه نکاتی توجه داشت؟
از چه منابع و مراجعی می توانیم اطلاعات مورد نیازمان را جستجو و گردآوری کنیم؟
مهم ترین روش های گردآوری اطلاعات کدامند؟
منابع گردآوری شده را چطور دسته بندی و طبقه بندی کنیم؟ ادامه مطلب در سایت تحقیق یار

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.